Paniekaanval Symptomen

Paniekaanval Symptomen

 

Welke paniekaanval symptomen zijn er? Wat zijn de symptomen en hoe kan je symptomen van je paniekaanvallen achter je laten.

Tijdens een aanval heb je het gevoel dat je iets verschrikkelijks overkomt. Het kan zelfs zo erg zijn dat je bang bent om dood te gaan. Een aanval duurt enkele minuten. Voor je gevoel duurt het echter veel langer.

In dit artikel zal ik eerst aangeven wat de lichamelijke symptomen van paniekaanvallen zijn. Daarna ga ik ingaan op de psychische symptomen. Ik zal je ook vertellen wat de oorzaak van deze aanvallen is en hoe deze oorzaak is op te lossen..

Beste lezer,Paniekaanvallen coach

Mijn naam is Jan Heering. Ik ben Mental Coach en mijn specialisatie is het snel oplossen
van angsten.

Ik heb inmiddels al bijna 20 boeken over aanpakken en oplossen van een groot aantal
emotionele klachten geschreven.

In mijn praktijk heb ik van velen die last hadden van aanvallen van paniek geholpen om dit achter zich te laten.

Ik zal je hier vertellen wat de lichamelijke en psychische paniekaanval symptomen zijn. Daarna bespreek ik kort welke methodes voor het behandelen van deze symptomen worden aanbevolen en leg ik uit waarom deze methodes niet het gewenste effecten hebben.

Tot slot zal ik ingaan op de werkelijke oorzaak van een paniekaanval en zal ik je de weg wijzen naar een oplossing hiervoor.

 

Klik NU hier voor paniekaanvallen oplossen

Lichamelijke Paniekaanval symptomenpaniekaanvallen

  • Verhoogde hartslag
  • Hartkloppingen
  • Moeite met ademhalen of een brok in de keel gevoel
  • Duizelingen
  • Licht gevoel in het hoofd
  • Misselijkheid
  • Drukkend gevoel op de borst
  • Hevig zweten
  • Koude rillingen
  • Licht gevoel hebben in het hoofd
  • Het gevoel hebben flauw te gaan vallen
  • Maag- of buikpijn
  • Koude vingers of ledematen
  • Tintelend gevoel (meestal in handen of benen)
  • Moeite hebben om uit je woorden te komen



Psychische Paniekaanval symptomenPaniekaanval Symptomen

  • Last hebben van steeds terugkerende verontrustende gedachten
  • Je hebt last van slaapproblemen
  • Je bent snel geprikkeld
  • Alles lijkt onwerkelijk te worden tijdens een aanval
  • Je bent tijdens een aanval bang om de controle te verliezen
  • Je hebt een sterke angst om flauw te vallen tijdens een aanval
  • Je kunt zelfs bang zijn om gek te worden of de angst voelen om dood te gaan
  • Je gaat vermijdingsgedrag vertonen om maar te voorkomen dat je in een situatie kunt belanden waarin je een paniekaanval krijgt.
  • Je kunt ook bang zijn om geen hulp te krijgen wanneer je door een aanval van paniek wordt overvallen. Daardoor durf je niet meer alleen op stap te gaan en wil je zoveel mogelijk begeleid worden door iemand waarop je durft te vertrouwen.

Klik NU hier voor paniekaanvallen oplossen



Paniekaanval symptomen behandeling

Ik bespreek hier kort welke methodes voor het behandelen van deze symptomen worden aanbevolen en leg ik uit waarom deze methodes niet het gewenste effecten hebben.



Cognitieve therapie
Het doel van Cognitieve therapie is de patiënt duidelijk te maken dat het paniekgevoel het gevolg is van een verkeerde interpretatie van de lichamelijke verschijnselen die bij een aanval van paniek optreden.

Cognitieve therapie tracht duidelijk te maken dat door deze verkeerde interpretatie de paniek erger kan worden. Er wordt gezegd dat de paniekaanval altijd vanzelf overgaat en dat een hartstilstand of andere gevaarlijke consequenties niet zullen optreden.

Helaas lost Cognitieve therapie je paniekaanval niet op. Je zult er misschien anders naar kijken, maar je wilt toch helemaal geen paniekaanval symptomen meer voelen? Daarom moet de oorzaak van je klachten ook worden opgelost.



Gedragstherapie
De gedragstherapie richt zich met name op het behandelen van het vermijdingsgedrag dat vaak het gevolg is van een paniekaanval. Door het mijden van specifieke situaties tracht je het optreden van paniekaanvallen te voorkomen. Dit type paniekaanvallen worden situationele paniekaanvallen genoemd.

Als gevolg van het vermijdingsgedrag zal je echter sterk in je mogelijkheden worden beperkt. Het kans zelfs zo ver gaan dat men het huis niet meer durft te verlaten.

Bij gedragstherapie moet je de confrontatie aan gaan met datgene waar je bang voor bent. De angsten die zullen optreden moet je dan maar proberen te verwerken. Men hoopt hiermee te bereiken dat je uiteindelijk weer normaal in de maatschappij zal kunnen functioneren.

Gedragstherapie is een emotioneel zeer onaangename en in mijn ogen een volstrekt onnodige methode om paniekaanvallen trachten op te lossen. Het is namelijk niet nodig om keer op keer die vreselijke angst te hoeven ondergaan en de paniekaanval symptomen te ervaren om van je klachten af te komen.


Medicatie
Er zijn ook methodieken waarbij een combinatie van medicatie en cognitieve gedragstherapie wordt gebruikt in een poging om paniekaanvallen te behandelen.

Behandeling is mogelijk met de volgende medicijnen: SSRI’s, tricyclische antidepressiva, MAO remmers, slaap- en kalmerende middelen, benzodiazepines.

Ik ben zelf geen voorstander van het gebruik van medicatie om paniekaanvallen tegen te gaan. Het kan zo zijn dat de symptomen door medicatie enigszins onderdrukt worden. Echter, de oorzaak van de aanvallen van paniek wordt door medicatie niet verholpen. Daarnaast hebben brengt medicatie de nodige bijwerkingen met zich mee.

Voorbeelden van deze bijwerkingen zijn dufheid en toename in lichaamsgewicht.

 

Paniekaanval symptomen oplossen

De oorzaak van je angsten en de daarbij behorende symptomen zijn te vinden in onverwerkte emoties. Veelal zijn deze onverwerkte emoties onbewust. Je weet dus niet dat je deze onverwerkte emoties hebt. En dat je er last van hebt.

De onverwerkte emoties veroorzaken op hun beurt verstoringen in het energetisch systeem van je lichaam.

Is je energetisch systeem vrij van verstoringen, dan voel jij je goed. Heb je echter verstoringen in je energetisch systeem, dan krijg je last van emotionele klachten, zoals bijvoorbeeld intense paniekaanvallen.

Deze verstoringen zijn ook de reden dat de meeste behandelmethodes niet of slechts heel langzaam werken. Deze methodes, en dus ook medicatie, richten zich immers niet op het oplossen van de verstoringen in je energetisch systeem.
Wil jij weten hoe jij je paniekaanvallen achter je kunt laten? Ga dan naar……

 

Klik NU hier voor paniekaanvallen oplossen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zonder Paniekaanvallen sitemap
Paniekaanval Symptomen disclaimer
Paniekaanval wikipedia
entire copyright zonderpaniekaanvallen.nl